Leef mee met Ewout en Janine

Nog 2 dagen....

Hallo lieve familie, vrienden en kennissen...

Nu zijn onze laatste dagen in Living waters echt aangebroken... Nog 1 dag werken, zaterdag nemen we vrij, dit omdat ik (Janine) jarig ben en we de koffers in moeten pakken, nog een was moeten draaien en onze badkamer en slaapkamer moeten schoonmaken!!

De laatste 2 weken zijn enorm snel gegaan als we terug kijken, al zijn we totaal niet met de tijd bezig geweest..We zaten allebei lekker in het ritme van eten, werken, eten, werken, eten, om de dag een worship meeting bezoeken en naar bed... De laatste dagen merken we wel dat we ernaar uitzien om weer terug te gaan naar Nederland, heteind is in zicht... Zondag vertrekken we om 5.15uurrichting Kuching, waar we hopelijkrond 18.00uur aankomen. Daargaan wetot en met de 29e heerlijk uitrusten en genieten van de vrije tijdsamen. Zaterdag de 30e hopen we s ochtendsop schiphol aan te komen!

De laatste keer dat we een blog schreven was het de 8e... Niet te geloven dat we al weer zo'n tijd verder zijn. Even een korte updatevan de laatste weken!

Ewoutis nog steedsbezig met de overkappingenvoor de regenboog huisjes... Sinds een paar dagen is hij bezig met de 3e, dus doel word gehaald!Volgens mij had ik in het vorige blog iets getypt overhet groene regenboog huisje... Ja ja, ik ben niet meer ander werk gaan doen dan verven, dag in dag uit... Ik kan nu wel zeggen dat ik een redelijke prof aan het worden ben, haha!Samen met een andere visitor mochten webepalen welke kleur in welke kamer kwam... Eerlijk gezegd is het een vrolijkhuis geworden, we heben alles nu 1x geverfd met de juiste kleur, helaas maak ikhet niet meer mee wanneer het helemaal af is...

1,5 week geleden kregen we een uitnodiging om bij een Asrama te eten. Een Asrama is een groot huis waar 1 gezin woont, samen met jongens en meisjes van verschillende leeftijden vanuit de Ministry van Living waters. De meiden en jongens zijn een hele dag bezig geweest om eten te verzamelen vanuit de Jungle en hebben hier vervolgens een heerlijke maaltijd van bereid. Buiten hadden ze tafels staan met al het eten erop, zoals groente, kip van de bbq, patat en rijst in bananen bladeren gebondenom dit vervolgens te gebruiken als bord, zonder bestek. Ook stonden er kaarsen op de grond enkregen we een breeklichtje omgebonden, in verschillende kleuren. Het was een emotionele en super mooie avond!

Vorige week is er een mega groep vanuit Nederland aangekomen, zo'n 35 man... Je merkt dat dat best wel druk wordt om je heen, allemaal verschillende mensen met allemaal verschillende gewoontes en gebruiken. Dan zijn we blij dat we ons af en toe kunnen terugtrekken in het huis!

We zullen ook wat foto's plaatsen als dat lukt, waarschijnlijk voor de allerlaatste keer van Living Waters...

Ewout is trouwens enorm verkleurd, hij kan en mag gewoon zijn shirt uitdoen wanneer hij aan het werk is buiten, in tegenstelling tot mij... Bij mij zie je mijn t-shirt er volledig instaan, hopelijk trekt het een klein beetje bij in Kuching!

Cool

Pa en ma, jullie zijn vandaag vertrokken naar zeeland... Lekker hoor, ga ervan genieten!! Jij ook he Iris, je nam toch nog een vriendinnetje mee?Wanneer we in Nederland zijn, bellen we om af te spreken oke? Heb er enorm veel zin in om iedereen weer te kunnen zien en te spreken!

En... pa en ma Westra, hebben jullie al een goed restaurant uitgezocht? We zien ernaar uit om heerlijk samen te kunnen dineren...Eigenlijk kunnen we niet wachten, haha!!

En pa (westra), hoelang ben je bezig geweest met het typen van dat berichtje? Haha...

Goed om te horen dat degene die terug zijn van vakantie het lekker hebben gehad. We zijn benieuwd naar de verhalen..

Dit was het voor nu!!

Veel liefs, be blessed...

wouter koorevaar

Ha Ewout en Janine,

Het zijn steeds weer mooie verhalen die jullie schrijven. Jullie zijn daar nog maar 2 dagen. dat is snel gegaan. Nou Ewout, als je weer een beetje bijgekomen bent en familie en bekenden hebt ontmoet, moeten wij ook maar eens afspreken. En je weet het, als je wat nodig hebt voor je GPW...bel me:) Wel thuis alvast!

Renée en KLaas-Jan

Onwijs leuk om jullie verhalen te lezen. Gaat de tijd snel zeg! Geniet nog lekker van jullie weekje saampjes!

Groetjes!

karin, martin en elias

Hoihoi Janine en Ewout..

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen zeg!
Ook nog bedankt voor je berichtje op hyves.
Ik kijk er ook naar uit dat je weer thuis bent, Janine..:)
Even een telefoontje of smsje gaat nu een beetje moeilijk..
Hier gaat alles goed , ook met Elias. Martin krijgt morgen voor 4 weken vakantie. Dan kunnen we er lekker met zn 3en op uit. Het lijkt ons ook leuk om een keer jullie kant op te komen. Dan kunnen jullie de verhalen vertellen en kunnen wij met Elias showen..:)

We spreken elkaar snel..

Veel liefs, Martin Karin Elias

paulus en harriët

Ongelooflijk, wat gaat de tijd snel zeg...dat jullie nu al weer naar huis komen!
Zo was onze vakantie ook net of we niet van huis weg waren geweest toe we weer thuiskwamen.

We hebben twee heerlijke weken gehad met mooi weer en genieten met en van elkaar.
We merken dat het echt goed is om als gezin even uit je huis weg te zijn en op een andere plek met elkaar te zijn.

We hebben lekker gewandeld; Sterre is erg trots op zichzelf omdat ze de "kleuterberg" (keutenberg) beklommen heeft. We hebben 1 dag fietsen gehuurd en we dachten dat een tochtje van 26 km. goed te doen was. Nou, nou, dat hebben we geweten...hier in die vlakke polder is het een eitje, maar daar in Limburg! Overigens was de omgeving prachtig met al die vakwerkhuisjes.
Verder hebben de kinderen zelf kaarsen gemaakt, hebben we gerodelt, een pretpark en subtropischzwemparadijs bezocht. We wilden ook graag naar een dagstrand, maar daar werd een negatief zwemadvies gegeven vanwege blauwalg.
Volgens Sterre zijn dat blauwe beestjes waar je ziek van word en ook de vissen en de krokodillen.....

Afgelopen zaterdag kwamen we weer thuis en zondag zijn we toen gauw naar Alyssa gaan kijken want daar waren we erg benieuwd naar. Het is echt een schatje met een kopie vol zwart haar! Ik ga er straks weer even naar toe om ons cadeautje te brengen.

Als je tijd hebt moet je op hyves de site van sela music eens bezoeken. Onder het kopje muziek staat een lied dat heet "Ik ben" wat je kunt beluisteren. Zo mooi en de kern van ons leven. De tekst raakte mij diep.
Ik hoop jullie ook.

Nou dat was het voor nu....we zien jullie DV. weer snel in Holland
Veel knuffels van ons. -xxx-

marja

He Ewout en Janine,

dus het zit er al weer bijna op?! geniet van de laatste dagen, en een hele goede reis naar Nederland.
Iedereen hier is in vakantie stemming, wij gaan na het weekend weg. Na die tijd zien we elkaar weer, en zijn we heel benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Groeten, Frans en Marja

jeanette

he lieve janine en ewout!!!
Eerst lieve janine van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!Het is hier nu 19uur en bij jullie 5 uur later dus.........................JARIG!!!
Byzonder om het daar te vieren zeker!??
Hoe gaat het verder??
Zo te lezen ook wel blij als jullie weer naar ned kunnen vertrekken!?
Het zal echt wel heel erg weer wennen zijn denk ik?Toch?
Zo lang van huis, en dan nog op zo'n speciale plek!
Maar met een goed gevoel kunnen jullie terug kijken!
Nou geniet van de dag en van jullie samen!!
Dikke kus van ons!!!XXX

Kor

Janine, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
God bless in je nieuwe levensjaar samen met Ewout en geliefden!
Ben net terug van een indrukwekkende reis naar Argentinie en Brazilie..
Wat gaat het snel joh! Jullie hebben prachtig werk gedaan in een mooie omgeving, met prachtige mensen.. Geniet van de laatste dagen daar!!

Bless you!!

ria en kees

We lezen nu pas al jullie berichten omdat we geen toegang hadden. We hebben aldoor gebeld om te feliciteren maar we kregen geen gehoor/ bereik dus bij deze alsnog gefeliciteeerd. We hopen dat we jullie snel zien, misschien al op de camping als jullie terug zijn, hier iis het weer nog te koud om buiten te zitten maar vanaf dinsdag geven ze beter op! Tot snel kusjes

Jacobine en Arjan

Hey lieve mensen, \

Weer even een krabbel van ons...

Lieve Janine, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag hé!
Heb je een mooie dag gehad? Wel beetje bijzonder hé, jarig te zijn in het verre Borneo!, heeft Ewout je goed verwend? (vast wel..) Even iets fijn voor jullie tweeen gedaan die dag, jullie waren toch vrij..? Nu verder vrij zo te lezen en van de omgeving en elkaar genieten! Tjonge wat is de tijd snel gegaan, over ruim een week komen jullie weer terug naar Nederland. (stiekum kijk ik er naar uit je weer in het echt te zien..) hé Janine, wat was het fijn je stem te horen op onze huwelijksdag, echt ik vond het echt heel erg fijn.. ik was gewoon een beetje emotioneel. ( Ondanks, dat het een drukke dag is..heb ik wel af en toe aan je gedacht en dacht dan ..he jammer dat ze er niet bij is..) Hé meis, ga nog fijn even genieten van de laatst paar daagjes samen met Ewout in Borneo!
'n dikke kus van mij, Jac & Ar.

Johan en Krista

We hebben jullie met veel plezier gevolgd en jullie foto's bekeken.. Als het goed is zijn jullie nu nog lekker aan het rusten en nagenieten! Geniet ervan en we hopen jullie snel weer 'in het echt' te zien..!

Veel liefs
xx