Leef mee met Ewout en Janine

we hebben regen gehad yes yes yes

hello allen..

eindelijk is er een aardige bui gevallen..ik en mijn maatje eko waren lekker aan het werk..en in de middag komt de zon altijd tevoorschijn op het gedeelte waar wij bezig zijn en dan is het bloedverziekend heet.dus dit was wel even heerlijk...hebben ons helemaal nat laten regenen...hoe blij kun je zijn met regen haha..een groepje kleine kinderen riepen spontaan halleluja..geweldig toch...

ik en janine hadden even een kleine inzinking.allebij niet zo lekker.ik was mega aan de dunne en had geen energie meer.ik denk dat we de afgelopen tijd nog aardig geteerd hebben op onze energievoorraad uit nederland en dat die nu een beetje begint op te raken.je mist hier toch wel het een en ander aan vitamines en mineralen..ik heb afgelopen zondag bijna heel de dag op bed gelegen zo slap voelde ik me.nu gaat het weer gelukkig.toch maar proberen een beetje in beweging te blijven en wat te eten.dit zijn wel momenten waarop je hevig terugverlangt naar thuis...

Laatst vroeg jij Jeanette aan mama of ik nog geen heimwee had... Nou zondag was dat moment wel aangebroken!! Ik had echt een off-day. Voelde me heel slap, geen zin meer om hier te blijven, maar toch merk ik dat als je weer bezig bent met dingen hier en als je beseft waarvoor we hier zijn, dat ik de draad redelijk snel weer oppak.. Wat ook helpt is dat ik merk dat ik hierin niet de enige ben, is redelijk normaal dat die momenten er zijn!

vanochtend is er een echtpaar vertrokken die hier acht jaar hebben gewoond.heel misschien mogen wij nu in hun huis.daar hopen wij wel een beetje op want waar we nu zitten is het best gehorig.om 3 uur s'morgens beginnen ze in de keuken.en om een uur of 4 gaat er dan een hele grote afzuiger aan.waarna al heel gauw al die kleine kinderen uit dr nest komen en dan ben je dus ook wakker.waar dat huis staat is een eindje weg van waar wij zitten staat heel mooi op een berg en is heel ruim met een heerlijk bankstel en verder compleet ingericht.zo zie je maar..als wij de kans krijgen op wat meer luxe en comfort....

morgen vertrekt er een grotere groep hollanders..dan zijn er niet zo heel veel vrijwilligers meer over.word wel lastig om de kids die nu vakantie hebben bezig te houden...

Ik Janine heb samen met een andere visitor een nieuw schema in elkaar gezet voor deze week! Vanmorgen zijn we begonnen met de diverse activiteiten... Ook hadden we een girly activiteit, waar de jongens net zoveel interesse in hadden als de meisjes!! Enorm leuk om te zien... Nagels van handen en tenen zijn mooi gelakt, de kleuren roze, oranje en paars waren erg in trek bij de jongens, hahah... Morgen nemen we ook een grote make-up doos mee van iemand die hier woont, dus dat word nogwat...

Nu zullen we even wat antwoorden proberen te geven op de vragen die er komen vanuit de reacties...

1: Neeeee, aan iedere dag rijst eten wennen we allebei niet!!! Maar we hebben geen andere keus...

2: We doen hier beide alles op blote voeten of slippers... Onze voeten zien er soms ook niet meer uit als we naar bed gaan!! Wanneer we thuis komen, eerst eens een schone douche pakken en misschien is een voetenbadje dan ook niet verkeerd...:)

3: Er zijn geen baby's hier, alleen van een paar stellen die hier permanent wonen...

4: Eitjes van luizen zijn niet helemaal zwart, lijkt meer op licht grijs met een zwart puntje erin...

5: Er zijn apen hier, maar die hebben wij nog nooit gezien of gehoord...Je zou met een local mee moeten gaan om ze enigzinds te kunnen vinden..

6: We zitten al in de jungle mam... Maar ik snap wel wat u bedoelt. We zijn tot nu toe nog niet een stam op wezen zoeken, we weten ook niet of dat wel gaat gebeuren!! Mocht het zover zijn dan horen jullie het zeker...

7: Wij douchen hier met rivier water en trekken de wc ermee door... Uit sommige kranen komt er regenwater en uit weer een andere kraan komt 'echt' drinkwater, wat gefilterd word uit regenwater! Daarom is regen ook zo belangrijk hier... Als het lang niet regent, kan een keerdetank leeg zijn, gelukkig hebben we gehoord dat dat nog maar 1x is gebeurdin de laatste 8 jaar!

8: Het communicerendoen wij d.m.v. engels en een klein woordje indonesisch... Verder handen en voeten werk!

Nou dat was het weer voor vandaag...

Liefs ons!

Reacties

Reacties

Paulus en Harriët

He schatten,

balen joh, dat je je niet lekker voelt. Kun je niet een bouillonetje maken? Of een kip slachten voor een kippesoepie...schijnt grootmoeders recept te zijn bij ziekte.

Gatsie, het lijkt me ook niet lekker om alleen maar rijst (en zeker niet op de vroege ochtend) te eten.
Wat zijn we dan idd verwend hé.

En ja...als je dan misschien de kans krijgt om toch wat luxer te kunnen verblijven...? haha

Geweldig dat jongens hun nagels ook lieten lakken!
Hadden ze geen idee dat dat hier in het westen alleen voor meisjes is?

Ondertussen is het hier ook tropisch warm en zit ik in mijn bikini dit mailtje te typen. Sterre is naar ma; ze heeft vanmorgen zelf gebeld en afgesproken dat ze wel graag bij oma honnepon spelletjes wilde komen doen en pappa zou haar uit zijn werk wel ophalen. Ik wist van niks dus ma stond hier ineens voor de deur! haha..... (b)engeltje.

Ik heb de zwemtassen van Merel en Jasper al klaar gezet, als ze uit school komen kunnen ze gelijk door naar de duikelaar.

Vrijdagavond hebben we een geweldige afscheidsavond van Hamstra, de Leeuwerk en de Ruiter gehad. Met een musical over David en Goliath...waar ik al eerder over schreef..... We hebben zo gelachen, en alle kinderen van de zevenster hebben zo leuk mee gespeeld. O,ja, de vorige keer kon ik nog niet vertellen wat de rol van Merel was, nu natuurljk wel. Ze was een Filistijn..... en Jasper een broer van David en hij heette "Osam"

Nog één weekje, dan hebben we heerlijk vakantie!
vanmorgen heb ik alle bedden afgehaald, die kunnen met dit mooie weer lekker gewassen worden en buiten aan de lijn drogen.

Deze week nog een taartbestelling klaarmaken, hopelijk nog op kraamvisite!, 2 ochtendjes werken, kijkavond op school, tassen pakken en zaterdag: hup de auto in....

Zometeen nog fietsverhuur bedrijven in Limburg bellen.
We hebben een fietsdrager te leen van mijn zwager, dus we nemen onze eigen fietsen mee. Als we een tochtje willen maken, hoeven we alleen voor Merel en Jasper een fiets huren.

Nou, dat was het weer even.
liefs en dikke kus van ons

Karin en Martin

Heej lieve Janine en Ewout,

Leuk hoor om zo regelmatig jullie verhalen te lezen. Jullie hadden waarschijnlijk zelf ook niet gedacht dat jullie dat zo vaak konden doen..
Volgens mij krijgt iedereen die voor langere tijd naar het buitenland gaat op een gegeven moment een klein dipje.. Ander klimaat, ander cultuur, ander eten/drinken ed..
Hier is alles nog rustig..:) Vandaag was het heel erg warm, dus ik doe overdag niet heel veel..:) Lekker hangen..
Martin is inmiddels weer de hele week volop aan het werk, dat gaat tot nu toe goed. In oktober moet hij weer door de scan om te kijken of alle boutjes en schroefjes nog goed zitten in zijn gezicht.. Wel weer spannend!!
Nou luitjes, ik ga ff lekker douchen...:P
Hou jullie taai!!

Liefs ons..

Rianne

Vanachter mijn bordje rijst (maar dan wel als avond eten) lees ik jullie verhaal over eindelijk regen. In Arnhem (en vast ook in Huissen) is het tropisch warm, geen wolkje aan de lucht. pff... de zomer begint gelijk goed. Vandaag weer eens auto pech gehad, afgelopen weken al 4 keer, dus ik moest verplicht 1,5 uur in de zon zitten, wandelen etc. in de tijd van de baas... niet verkeerd. :-) Morgen maar weer eens echt aan het werk.
Ik hoop dat de medische dienst aldaar ook middelen heeft voor slappe mensjes, zodat je weer wat kracht in je lijf krijgt om het werk te doen. Drinken en zouten zijn natuurlijk heeeeeel belangrijk. Dus volgend ontbijt Rianne

Rianne

...rijst met zout... (dat ontbrak aan het vorige bericht)

Anja en Erik Pieter

Ha Ewout en Janine,

Leuk jullie zo te volgen! Bij elk verhaal ben ik weer benieuwd hoe jullie het maken...
En ja een dip dagje.. Hoort erbij, maar is niet fijn nee... Nou hopen dat het niet regelmatig voor komt!
En die luizen eitjes, lijkt me echt lastig te vinden als het bijna dezelfde kleur is als het haar...
Succes Janine met make - upen haha
Tot gauw,
liefs

jaap en jet van Dijk

Wat geweldig tof dat jullie dit doen.
Veel, heel veel zegen en wijsheid en kracht! dat Zijn liefde door jullie mag stralen op deze mensen. x

Jacobine en Arjan

Há lieve mensen!!

Zo te lezen alweer het een en ander beleefd!
Zo'n dipje is te begrijpen ..alles is ook best wel anders en wij als westerlingen zijn daar niet altijd tegen bestand ..hihi maar goed dat jullie er nu weer deels boven op zijn en de draad weer oppakken!.
Zo te lezen, zitten jullie niet stil, jullie verrichten van allerlei hand en span diensten. Grappig te lezen dat de boys het nagellakken zo geweldig vonden!. Jah, kan me jullie voeten wel voorstellen, die kunnen 's avonds wel een badje gebruiken!! hihi.. Fijn dat er regen is gekomen, 't zal nu wel lekker opfrissen, of blijft het evenwel klam en plakkerig ..? Janine, Succes met het opzetten van de 't kinderschema..
Jah. 't zou geweldig wezen als jullie in dat andere huis konden overgaan, hoop het voor jullie... even net iets meer comfort en minder gehorig, wel zo prettig jah..!
Hier gaat het zijn gangetje, gisteren echt enorm warm, moest echt oppassen voor de zon! (was beetje té..)
Donderdag ga ik naar de kapper voor mijn proefkapsel en visagie, ben benieuwd! 't Word vast prachtig!
Vanavond heb ik een gesprek voor werken in de wijkverpleging, ik houd je op de hoogte..!
Arjan had vorige week heerlijk vrij, 't was echt samen genieten! Jah, je leest het goed, ik ben met hem mee geweest naar de TT in Assen, (was afgelopen zaterdag) enorm groot gebeuren! Wel grappig dit in 't echt eens te zien..
Hé lieverds, ik vlieg onder de douche en ga aan de arbeid, doe kalm án, en pas goed op elkaar hé!
'n Pakkerd van mij!
Jac & Ar

pa en ma westra

lieve ewout enjanine,

we zijn zondagavond uit de kerk bij har langs geweest om alle nieuw geschreven stukjes te lezen. en terwijl pa bezig is om een lekker broodje te maken schrijf ik wat op papier. dan kan har het morgen op de site zetten. makkelijk hoor zo'n secretaresse. we zijn blij dat alles goed gaat. het verbaasde me te zien dat alles er op de foto's best wel goed uit ziet en dan even later te lezen dat je zuinig moet doen met water omdat het niet genoeg regent. en ik hoef de kraan maar open te draaien en ik kan gewoon water drinken. het maakt je denk ik wel een stuk bewuster van hoe om te gaan met het milieu.

vorig weekend ben ik nog naar den helder geweest voor een reünie van de lagere school. een feest van herkenning, vooral van familieleden die ik al sinds ongev. 30 jaar niet meer gezien had. ik kon lekker showen met jullie fotoalbum, daar had ik gelijk een foto in met de hele bubs erop.

we hebben ook het eerste optreden van ons koor gehad, in een goed gevulde kerk. heerlijk om samen God lof te zingen.

tante Trijnie is nu een weekje op vakantie, ze laat jullie ook groeten.
verder zijn pa en ik in gespannen afwachting van de geboorte van ons 8e kleinkind.

nou lieverds, ik zal het niet te lang maken (voor Har dan)
we wensen jullie veel gezondheid en kracht onder God's bescherming en liefdevolle zorg.
veel liefs en allebei een dikke pakkerd van ons.

Gerry Ritsema

Hallo wijkgenoten.
Vandaag is meeleven met jullie helemaal niet moeilijk. temp. boven de 30 en een behoorlijke luchtvochtigheid. 'K ben toch blij dat het hier maar heel tijdelijk is.
Bedankt dat we jullie verhalen mogen meelezen, dat houd ons met beide benen op de grond.

Hartelijke groet, Dirk en Gerry

marja de visser

Hoi Ewout en Janine,
Leuk om jullie belevenissen te lezen.
Jullie doen het toch maar! Wij zitten hier lekker te genieten van alle luxe enz.
Veel zegen van God en sterkte en plezier!
groetjes, Marja

ria

hee lieve kids,
ben in gedachten bij jullie en lees al jullie verhalen natuurlijk.
wij zijn zondagmiddag naar heteren gegaan, papa uit z''n werk en ik na dienst in de ""Ark"" Bram is meegegaan en direct weer terug met ewouts auto.
het was wel lekker er weer uit te zijn, maar nu zijn we toch maar dinsdagmiddag rond half 3 gevlucht naar ons eigen koele huis! Wat een verschrikkelijke hitte daar, niet te houden! en dan te bedenken dat het bij jullie wel ff erger is!!!!
hopelijk zijn jullie inmiddels weer goed en gezond!
Het gras is weer gemaaid en maandagavond bij jullie buren geweest op de koffie en de rest.
We kwamen er niet meer weg en werden opgevreten door de muggen.
ze vonden het maar wat leuk wat van jullie te horen via ons.
maaandag zijn we op de fiets naar nijmegen geweest, die hadden we bij ons, maar terug was het wel afzien vanwege de hitte.
ik morgen m''n laatste dagje school, wat is het jaar weer omgevlogen!!
ri en cas gaan as. vrijdag al weg.
en jullie zitten nu op de helft he?
nou tot horens weer,
veel liefsxxxxxxxxxxxxxxxxx

Francien

Hé Ewout en Janine,
Heerlijk om jullie verhalen en enthousiasme te lezen. Ik kan me voorstellen dat je een moment hebt waarop je naar je eigen huis verlangt, heimwee hebt... een day-off. Inderdaad heel logisch. Gaaf om te lezen dat het denken aan je doel daar en wat je daar wilt doen, je weer zoveel imput geeft om verder te gaan.
Ik ga mij weer bij de kinderen voegen (we zijn op schoolkamp... heerlijk!!!) voor ze naar bed gaan.

Een hele goede tijd daar. Geniet van alles wat je daar krijgt en je gegeven wordt door mensen om je heen en door onze Hemelse Vader!

Groeten Francien

Erik Pieter & Anja

We hebben zo leuk nieuws....

IK wilde wachten op het volgende reisverhaal van jullie en dan reageren, maar ik kan niet wachten om het nieuws te vertellen.... We zijn in blijde verwachtig!!! Ik ben nu 12 week zwanger, DE uitgerekende datum is 12 januari!!
Leuk he! Kvoel me goed, ben in het begin wel een beetje errg moe geweest, maar dat is gelukkig over. Weetje nog Janine dat we tapas gingen eten in Apeldoorn? Jij had ervoor nog ff op bed gelegen omdat je zo moe was van twerk en Karin ook.. En ik ook hoor ondanks dat ik de heeele dag vrij had gehad.. haha maar dat heb ik toen niet verteld....

Ik las dat je bij Karin op hyves had gezegd dat je zo benieuwd was.. Ik ook m'n telefoon is steeds binnen handbereik... Maar hij/zij laat nog ff op zich wachten geloof ik..

Geniet nog ff daar, ik zat net zo jullie verhalen terug te lezen, en Janine kzie het al zo voor me jij op je slippertjes die berg op. Wou het wel live gezien hebben.

Gaan jullie nog een keertje wat van de omgeving bekijken? Of heb je je tijd wel nodig met jullie werkzaamheden?

Wij hebben onze vakantie ook geboekt! We gaan naar Cuba, 23 juli vliegen we, over 3 weken al! Lekker naar de zon en sigaren haha. Dan komen jullie al bijna weer, de tijd vliegt. Hoop voor jullie ook.. Time flies when you have fun...

Liefs,

(Ps. Ik doe dit berichtje gewoon via je site, weet ook niet of je je mail leest..)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!