Leef mee met Ewout en Janine

langzaamaan pakken we het dagelijkse ritme op....

OOOH men...

Ewout en ik hebben een mega blog getypt, ik was het land aan het aanvinken van waar we zijn op dit moment, druk op backspace en ineens sprong de computer terug naar een andere pagina..waardoor we nu dus ons hele stuk kwijt zijn!!!

We vertelden overal over.. Van het nieuwe meisje wat hier is binnengekomen tot aan onze gebedswandeling die we maandag hebben gelopen met meerdere nederlanders...

Alleen kan ik het nu niet echt meer opbrengen om alles opnieuw te typen!! Ewout is inmiddels weg gelopen.

Hoe is het weer in Nederland? We beginnen al een paar dingen te missen hoor.. Voornamelijk de sla, lasagnette, heerlijke hollandse bittergarnituur en een lekker stuk vlees. Hier eten we iedere dag 2x rijst met groente en ongeveer 1x per week een stuk kip... Er is altijd voldoende te eten dus we zouden niet moeten klagen..

Zondag zijn we naar Nangapino gegaan, toen we terug wilden gaan stapte er een man bij in met een klein meisje..We schatte haar2 a 3 jaar, had oude kleren aan! Die avond ging die man weg en het meisje bleef.. Het bleek haar opa te zijn. Haar moeder leeft nog wel, maar is overal en nergens te bekennen en zorgt dus niet voor haar dochter. Haar vader is al overleden.. Haar naam is Soni. Ze is 4 jaar en was veel aan het huilen de eerste dag hier. Toch is het mooi om te zien dat de andere kinderen zich meteen ontfermen over haar.. Ze huppelt al redelijk vrolijk rond...

Maandag gebedswandeling gehad.. Erg gaaf! We gingen met oma wandelen en kwamen uiteindelijk op een berg terecht, daar gingen we allemaal uiteen om te bidden! Wat er dan op je af komt is zo overweldigend, dat ik het niet goed kan beschrijven...

Ewout is bezig met timmerwerk.. Heel nuttig, ze missen goede vaklui hier! Ik Janine ben heel goed in schoonmaken, maar ook in verven! Vandaag heb ik Ewout geholpen door hekken te verven.. Ik heb ik mijn leven nog nooit zo erg gezweet als hier... Echt niet normaal.. Je zet een paar stappen en de druppels zitten al op je hoofd!!

Ik ben een beetje gefrustreerd doordat we alles weer over moeten typen en dan krijg je het ook niet meer zoals het de eerste keer was.. Dus ik stop er ook maar mee!! Toch weer even wat leesvoer voor iedereen...

Tot de volgende blog... Dikke kus van ons!

Reacties

Reacties

Francien

Wat een indrukken en wat een verhalen. Zelfs al schrijf je het niet helemaal... dit zegt al heel veel!
Gaaf dat jullie dit samen doen en de goede God bij jullie is.
Gezegende tijd verder!

wouter koorevaar

Toch gaaf om jullie verhalen hoor, ondanks dat jullie een heel stuk kwijt waren. Wat overigens ook er irritant is. Zo tussen het werk door is het mooi om te lezen wat jullie allemaal beleven. Spannend!:)

wilmanet

BALEN voor je, al je moeite voor niets:( desalniettemin heb je nog wat op kunnen schrijven, krijgen we toch echt een idee waar jullie mee bezig zijn. sterkte met al t zweten.
gr Wilmanet.

paula

Volgens mij kun je ook niet alles beschrijven wat je mee maakt daar zeg... Tjonge wat een ervaringen... zo anders leven dan hier.... Kan me voorstellen dat je wel wat dingetjes gaat missen...

Jan Luursema

Heel leuk om jullie berichten te volgen. Ik lees dat jullie veel indrukken op doen. En ondertussen leven uit genade en gewoon zien wat God op je pad brengt.

Suggestie: de volgende keer eerst je tekst offline opstellen en dan plakken en knippen. Veel meer risico dat je alles kwijt bent.

Groeten uit Elst.

ria

hee, lieve ewout en janine,

wat erg om zoveel kwijt te zijn, ik snap het helemaal!!!!
en dan in die hitte!!!
ff nieuws: iris is geslaagd!!!!!
vanavond vieren we het maar gelijk!!!!
en as zaterdag gaan we naar jullie huisje, heerlijk!!
uitrusten, we voelen ons best moe.
de schildder in huis (is nu klaar) en weer druk op school
en papa op het werk, gelukkig is het bijna zomervakantie.
we missen jullie erg, maar ben blij voor jullie dat het goed gaat en jullie zoveel ervaringen opdoen!
kijk uit naar nieuwe berichtjes en mails.
liefs van ons allemaal.

jaap en jacolien huisman

Wat leuk!! Via google kwam ik jullie blog tegen. Erg leuk om te lezen waar jullie mee bezig zijn.
Janine, jij bent toch ook goed in tegelen, maar dat doen ze vast niet Borneo. Wij gaan binnenkort naar Roemenië om te kijken of jouw tegelwerk nog vast zit. haha.
Heel veel zegen op jullie werk !!!!!!!!!!

Rianne

Van jouw geschreven woorden, kan ik beelden vormen, mee (be)leven. En mee bidden, soms kan het verdriet en de nood van de ander je zo raken! Dat je machteloos hulp zoekt bij de Almachtige. Ik bid dat jullie met Hem de ervaringen delen.
Echt in woorden zijn al deze ervaringen niet te vatten. Neem het in je op, bewaar de indrukken. Deel uit van wat je ontvangt, kan en doet.

Annemiek MC

Hoi Janine,

Ik lees al je verhalen. Erg leuk om jullie zo te volgen!
Groetjes van iedereen hier! Mis je gezelligheid.
Liefs Annemiek

dieneke

heej ik heb me maar aangemeld dan kan ik jullie blijven volgen,.
hier komt de rgen nu met bakken uit de lucht vallen het is hier wel errug benauwd.
maar je ging nou toch ook de zieken verzorgen op een soort van poli??
vindt het leuk om jullie blogs te lezen en dat jullie weten dat God met jullie mee gaat,maar dat ervaren jullie ook wel.
liefs van Dieneke

Arnold & Ineke

Hoi Ewout Janine,

leuk om dit verhaal weer te lezen en ik begrijp heel goed je frustratie dat je het hele verhaal kwijt was, heel herkenbaar en ik denk dat iedereen dit wel eens heeft ervaren :-)
Dus Ewout is toch aan het timmeren geslagen , toen ik hem na de begrafenis in Groningen sprak, gaf hij aan dat hij dit beslist niet wilde, ja je hebt het niet altijd voor het zeggen he Ewout :-)
Maakt niet uit, dit is wat er op dit moment het hardste nodig is en het geeft een gevoel dat je nuttig bent toch ?
De hitte Janine, nou dat zou ook niets voor mij zijn, ik val al bijna dood neer bij 25 graden.
Maak er het beste van daar

Groetjes

Arnold

jeanne van hoogdalem

Wat een rijke ervaringen doen jullie zo op, zeg!!!Mooi om te lezen! Wij hebben trowuens ook een nieuwtje, onze Jolien heeft afgelopen dinsdag een dochtertje erbij gekregen. Alles mocht goed gaan dus we zijn héél dankbaar en blij. Op mijn hyves kun je foto's zien :-) Groetjes!!

Janine vanuit Borneo...

Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter!!! Ga zo de foto bekijken.

Groetjes...

bram

wat gaaf wat jullie allemaal doen en meemaken daar!
leuk om alles telkens weer een beetje te lezen.
haha ik ken het, dat je iets type en dat dan alles weer weg is. DAN WORD JE PARA!
ik heb trouwens een mail eruit gestuurd naar Ad Hoc, dat is een woningbeheer. Ik ga lekker op mezelf als het kan enz.
haha kom dan maar een x een bakkie doen.

dikke kus en fijne tijd nog!
doei doei

Paulus en Harriët

Da's heel erg balen, ja! Ik heb het vroeger een keer gehad met een scriptie voor school..... vanaf die tijd had ik helemaal een bloedhekel aan computers! Vandaar dat ik ze ook alleen maar gebruik om op te werken en niet voor spelletjes.
Ik heb net met de kinderen de foto's zitten bekijken. Leuk. Zeg Janine...ben je nou aan het luizen bij een kindje? Wat zou ik graag met eigen ogen die natuur eens willen zien! Geweldig, wat mooi! Alles zo groen. En hebben jullie al apen en slangen gezien?

Over twee weken hebben we hier zomervakantie, ik kan me nog niet voorstellen dat we dan op de camping zitten. Het weer zit nu ook niet mee, je krijgt er niet echt een zomers gevoel van. Wat een hoosbuien zijn er al gevallen en harde wind: het leek wel herfst.
Maar voordat het vakantie is hebben we nog andere leuke dingen. Merel en Jasper gaan met alle kinderen van school een musical instuderen samen met theatergroep"de vliegende speeldoos" De musical heet David en Goliath. Jasper speelt een broer van David en Merel...oh nee, dat mag ik niet vertellen van haar!
"s Avonds mogen alle ouders komen kijken naar de uitvoering in het Hervormd Centrum. Dit alles is trouwens ter ere van het afscheid van Anne Hamstra, Ineke de Leeuwerk en Marja de Ruiter.

Van de week was er een afscheidsreceptie, daar heb ik meester Dorenbos nog de hand geschud, kennen jullie die nog?
Hij wist dat ik Westra van mezelf heette, maar mijn roepnaam wist hij niet meer. Maar pa zijn naam had hij wel onthouden! Tss, hoe zou het komen?

Sterre heeft een aftelkalender om te zien hoeveel nachtjes slapen nog voor we op vakantie gaan.
Ze is erg met tijdsaanduidingen aan het stoeien, maar snapt er allemaal nog geen bal van.

Nou, jullie weten weer wat.
Liefs van ons en tot hoors.

Janine Hilvers

Hoi Ewout en Janine,
Wat een mooie verhalen en foto's hebben jullie al geplaatst zeg! Leuk en bijzonder om zo met jullie mee te mogen kijken...Wij zijn net terug van 2,5 week vakantie in Italie, dus herkennen wel wat jullie zeggen over het "gewone eten" missen ;-). Veel succes met jullie werk daar en vergeet vooral niet te genieten!
Groetjes, Janine

Casper en Rianka

Hee, jullie zijn lekker bezig lezen we! Wij moeten nog anderhalve week werken en dan hebben we vakantie en dan meteen op naar italie, dat is wel even iets anders dan wat jullie aan het doen zijn.. maar toch zien we er erg naar uit! Vooral Casper maakt hele lange dagen, is soms om 11 uur s'avonds nog op zn werk!!!! Vanmorgen weer een bezichtiging gehad, dus het loopt heel goed met kijkers, alleen nu nog een koper... Maar goed dat komt hopelijk ook wel weer in orde. Als ik wat meer weet laat ik het wel weten! Nou succes daar, doe je best allebei maar dat komt wel goed zo te lezen!
Veel liefs en kusjesssssss Cas en Rianka

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!