Leef mee met Ewout en Janine

Still in Kuching...

Lieve allemaal,

Vanuit Kuching even een berichtje van ons...

De reis is heel goed verlopen, we zijn echt enorm goed verzorgd in het vliegtuig van Singapore airlines... voor we het wisten waren we er.

op dit moment zitten we helaas nog in kuching.toen we ons visum wilden halen bleek het consulaat dicht te zijn.nu word het als alles goed gaat pas dinsdag dat we in living waters zijn...hier baalden we wel een beetje van.maar ja,...je kan er weinig aan veranderen dus proberen we er het beste van te maken.

we zitten nu met een hollands stelletje en nog een groep uit resp.australie californie engeland in 1 van de gasthuizen.we zijn net wezen bowlen met zijn 5een.eten doen we bij de locals.best wel eng want je weet niet wat je op je bord krijgt.maar het is te doen.en anders merken we het de volgende dag wel;-)

de temperatuur was en is nog wel even wennen.in bed is het lekker om je armenboven je hoofdte doen want dan krijg je meer lucht haha.we hebben wel een eigen kamer en een eigen douche enzo...na ja douche...het is heerlijk om voor je naar bed gaat een ijskoude douche te pakken.

ook zijn wij hier als hollanders heuze bezienswaardigheden.ongelooflijk...echt iedereen rekt de halzen.het lijkt wel of we van mars komen..

ook mag ik vandaag mijn verjaardag vieren.ik werd vanochtend verrast door een mooi versierde stoel die janine de avond daarvoor al had gemaakt...allemaal ballonnen en slingers....ook hadden de leiders van het groepje youth with a mission een taart voor me gehaald.pa en ma bedankt voor jullie kaart;-)heel leuk allemaal....

in gesprekken die ik al mocht hebben met mensen mag ik al merken dat God groot is en schijnbaar zichtbaar aan het werk is op livingwater.ik zie dus ook uit naar de dag dat we daar heen zullen rijden en ik als nuchtere ewout dat mag meemaken...tot de volgende keer

grace

Ook ik Janine moet nog even wat van het hart...

Bij aankomst op het vliegveld in Kuching stond er al een klein vrouwtje, genaamd Emilyte wachten met een papier in haar hand waar de naam Westra op stond.. Eenmaal buiten kregen we een klap in't gezicht door de warmte.. Echt niet normaal. Ik had dit niet zo enorm verwacht. Binnen en buiten voel ik me klam van het zweet, eenmaal na het douchen wil je het liefst er weer onder springen zo bezweet ben je weer!! Maar nu 2 dagen verder merk ik dat je al snel aan dingen kan gaan wennen!!

Ik vond het enorm balen dat we nu pas dinsdag naar Living Waters gaan, wat moet ik in de tussentijd doen hier in Kuching.. Wat slapen overdag en naar een shopping centre... Ik wil iets om handen hebben, daar zijn we toch voor gekomen..

Gelukkig helpt Ewout me er goed doorheen.. Je gaat hier echt nadenken over dingen, jezelf, over je relatie met God enz. In het gastverblijf zijn een aantal jongeren die zo vol zijn van Jezus, echt bijzonder om te zien. Meerdere malen pakken ze de gitaar op en gaan wat spelen en zingen... Echt iets wat ik niet gewend ben...

Ik mis jullie in Nederland, vooral mijn familie... Iedereen weet nu wie ik bedoel, haha!!

Gaat het nog goed met jou Karin.. Nog geen vorderingen?? Mocht er iets gebeuren dan laat je het weten he!!

Jacobine, veel succes met de laatste voorbereidingen he!!

Ik denk aan jullie allemaal,

Veel liefs!!!

Reacties

Reacties

Paulus en Harriët

Lieve Ewout en Janine.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, broer.
En omdat we je verjaardag nu niet samen met jou kunnen vieren, organiseren we zelf maar een bbq, haha
Wat lief dat anderen je toch verwend hebben, dan voel je je toch een beetje jarig...of juist heel speciaal jarig?!

Wat balen dat jullie nu later op de plek van bestemming komen, maar goed van jullie om de keus te maken om niet bij de pakken neer te zitten en te zien wat je nu al kunt gaan doen.
Zijn die andere jongelui van youth with a mission ook vrijwilligers die naar Living Water gaan? Dan heb je nu de tijd om elkaar al beter te leren kennen.
Gaaf om te merken dat er over de hele wereld broers en zussen in Jezus zijn, geniet van die relatie en gezamelijke basis. Ik dank God dat Hij jullie deze vreugde laat beleven!

Ik (Harriët) heb donderdag een motortochtje met Stefan gemaakt. Echt gaaf! Hoewel ik wel even moest wennen aan het meehangen in de bochten...alsof je in een 8baan zit. Haha...of ben ik een schijterd?
We begonnen de tocht goed: op de rotonde op de Nieuweweg hadden we al een aanrijding: een oudere vrouw in een auto reed gewoon op ons in. Stefan kon de motor nog net rechtop houden. Dat mens zat alleen maar schaapachtig te kijken, en vroeg niet eens of alles goed was, maar reed gewoon verder. Wel met een dikke kras in haar portier...maar ja, da's d'r eigen schuld.
De rest van de rit was erg leuk!

't Is hier erg warm, naar Nederlandse maatstaven...
Merel en Jasper zitten in het zwembad.

Nou dat was't weer even, groetjes en tot horens.

Adriaan Dooms

Ha luitjes,

kan me voorstellen dat je daar nuttig wilt zijn, maar zou zeggen, TIA (this is Asia ;-) ) Dus alles duurt langer etc. en ga dus genieten van Kuching. Als ik internet mag geloven is daar genoeg te doen dus hang nog even de toerist uit, want voor je het weet ben je straks druk aan het werk in het dorp!

Enjoy!

Adriaan

Karin en Martin

Lieve Janine en Ewout,

Wat leuk om een berichtje van jullie te kunnen lezen..
Ik herken wel een beetje van het Afrikaanse leven in jou verhaal:) Lekker lang wachten overal.. Maar misschien wel goed voor ons 'snelle' westerlingen..
Hier is alles nog rustig, zodra dr wat an de hand is zal ik het je laten weten hier op je weblog.
Hou jullie taai en geniet ervan samen!

xxx ons

paula

Wat een onderneming joh! Kan me voorstellen dat een koude douche lekker is in de klamme warmte.. Gefeliciteerd met je verjaardag Ewout... Je hebt volgens mij een verjaardag om niet te vergeten... Hoop dat jullie je idd een beetje vermaken en snel naar de plek van bestemming gaan.... wij zitten hier maar in het gewone Elst een lang hemelvaart weekend te vieren.... Good luck!

Corrie

Ewout: Gefeliciteerd..!
Wat leuk om zo op de hoogte blijven, zo leef ik echt helemaal mee, en zie al die kleine mensjes al omhoog kijken naar jullie :D
Ik snap dat het balen is dat jullie nog niet bij de echte eindbestemming zitten :( maar probeer er wat van te maken ja; ik denk dat jullie zo in een paar dagen al veel meer hebben meegemaakt dan een maandje nederland..! Superstoer man!
Blij dat ik jullie toch nog effies gezien en gesproken heb voor jullie weg gingen (had zo moeten zijn, fijn :) )
Sterkte en geniet en denk en praat deze dagen..!

Dikke kus!

Kor

Broer!
weet niet of mn smsje aangekomen is vanuit Zuid Afrika, dus bij deze: Van harte gefeliciteerd!! Gods zegen in je nieuwe levensjaar!
Wat bijzonder om het zo te beleven!
Leuk om jullie ervaringen te lezen!!
Geniet samen!!

Francien

Van harte gefeliciteerd Ewout... bijzondere plek om je verjaardag te vieren.
Fijn dat jullie vlucht goed is gegaan. Ik wens jullie Gods zegen toe op jullie verdere reis.
Groetjes!

Casper en Rianka

Hee zus en zwager,

Ewout nog van harte gefeliciteerd! Leuk dat Janine het zo heeft geregeld voor je! Nou we zullen jullie ook wel gaan missen hoor, de smsjes op zn tijd, zal ik nu niet krijgen... Maar jullie zijn daar samen en dat is natuurlijk heel erg fijn! Geniet van alles en doe voorzichtig!
Veel liefs,

Casper en Rianka

ria

Ha lieve ewout en janine
Wat een verhaal!
En gisteren vond ik het hier al zo warm, maar dat is natuurlijk niks vergeken met daar.
Van harte ewout met je verjaardag.
hoeveel jaar ben je ook al weer?33? We vieren het nog een beetje als jullie weer terug zijn.
Maak maar veel foto's in die stad en hopelijk verloopt alles straks goed.
Wij zijn gisteren oma's huisje gaan leegruimen.
Al heel ver klaar. Eigenlijk zo raar om zo bezig te zjn.
Elke dag denk ik aan haar en wat er gebeurd is.
En ook aan jullie, kom weer veilig terug!
liefs, ook van papa

Jacobine en Arjan

Hé Lieve Mensen,

Ewout, nog Gefeliciteerd met je verjaardag!

Fijn om te lezen hoe het jullie is vergaan, 'k zat de afgelopen tijd veel aan jullie te denken...zouden ze er nu al zijn, en waar zijn ze nu precies...en hoop maar dat ze niet misselijk worden oid van het vele rijden in de bus etc..die hobbelige wegen! Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen, jah, wel even een tegenvaller dat je eenmaal bij Kuching, moet wachten..Houd moed! Geniet nu nog maar even van jullie vrije tijd! hihi..
Ik begrijp dat jullie nu dinsdag naar Living Waters verder trekken? Een voorspoedige reis toegewenst, en een fijn ontvangst, ze wachten vast al wel op jullie!

Tjonge jah, wat een temperaturen daar zeg.. een heel verschil met hier in Nederland, nu ik dit tik, giet het uit de lucht en hoor je af en toe onweer!
Vanmo. uit de kerkdienst hard lopen om nog een beetje droog thuis aan te komen!

Hier gaat het verder goed, de mensen die we op de lijst hadden staan voor de huw. kaarten hebben de kaart ontvangen! Zo af en toe nog wat kleine regel dingetjes, maar de meeste dingen zijn zo goed als klaar, mn jurk woensdag gepast, 't word mooi!
Binnenkort nog een gesprekje met de amb. v.d. Burg. stand. 'k Houd je op de hoogte, Janine!

Zeg lieve mensen, ga van deze mooie reis genieten, pas op en zorg goed voor elkaar!

Kus!
Jac. en Ar.

bram

HEE!!

Echt leuk om zo alles te kunnen volgen wat jullie allemaal aan het doen zijn enz.
Ik ben echt heel benieuwd hoe het nou precies is om daar te zijn. Dat ook iedereen daar zo vol van God is! Zou wel wat voor mij zijn ;)

Hou me op de hoogte en heel veel plezier.

kus

stefan en marsha

hoi hoi,

fijn om te lezen dat jullie in iedergeval veilig zijn aangekomen. ook wij hebben je verjaardag gevierd met een bbq samen met pa en ma en natuurlijk trijnie.
bij deze nog van harte!! je kan het nu niet meer omdraaien om jonger te zijn ;) trijnie had nog naar animal planet zitten kijken naar een stukje over borneo... bah allemaal dikke grote slangen!!! griezel!!! hahaha. hier alles nog rustig verder. geniet er van daar.

liefs je broertje.
ps die aanrijding viel hard mee hoor, niets ernstig!!!

Harold en Annemieke

Hoi Ewout en Janine!

Ewout, nog van harte! Je bent weer ouder als ik :)

Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat.. Geniet van de mogelijkheid om nog "als toerist" dingen te ontdekken. Heel veel succes dinsdag, 15 uur in de bus pfiew! Dat wordt een hele rit!

We bidden voor jullie.

Groetjes uit Lelystad.

Dieneke

heej Ewout en Jeanine,hoorde dat jullie vertrokken zijn,wilde jullie nog even en hele fijne tijd toe wensen.we zullen jullie volgen daar in Borneo.
ik lees dat het wat tegen zit en dat jullie pas dinsdag verder kunnen reizen maar jullie zullen je we vermaken .

groetjes en liefs van Dieneke en Reinder

Anne V

Broeder, ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!